حمل و نقل ریلی

ارسال خرده بار با قطار

ارسال خرده بار با قطار

وجود سامانه‌های لجستیک و همچنین انبار توشه راه آهن ارسال خرده بار با قطار را به امری ساده و فوری بدیل کرده است.در واقع امروزه دیگر نیازی نیست که نگران ارسال بارهای خود از محل زندگی خود به مناطق دوردست باشید. با راه‌اندازی سامانه حمل و نقل ریلی از سال‌ها پیش تا به امروز هزاران مورد از بارهای متقاضیان به اقسا نقاط کشور و حتی در صورت نیاز به خارج از کشور هم ارسال شده است.

بنابراین نکته مهمی که در رابطه با ارسال بارهای کم حجم یا خرده بار حائز اهمیت است؛ رعایت قوانین ارسال بار و همچنین توجه به محدودیت‌ها در این زمینه خواهد بود.البته افراد برای ارسال بار هیچ محدودیتی ندارند و این بارها صرفاً بر اساس ماهیت و کاربرد دسته بندی می‌شود. در صورتی که شما هم قصد ارسال خرده بار به نقاط داخلی یا خارجی را دارید؛ در ادامه کارشناسان آروین ریل لجستیک اطلاعات مفیدی در این باره ارائه کرده‌اند.

نحوه ارسال خرده بار با قطار باربری ایران

همانطور که احتمالاً در جریان هستید؛ برای انتقال بار به نقاط مختلف باید حتماً مراحل اداری ارسال بار طی شود. البته منظور از مراحل اداری فرایندهای طولانی و پیچیده مراجعه به ادارات مختلف نیست.بلکه سامانه حمل و نقلی از چند جهت بار شما را بررسی می‌کند تا اجازه ارسال آن وجود داشته باشد.

نحوه ارسال خرده بار با قطار باربری ایران

همچنین در صورتی که تمایل به ارسال بار با قطار باربری دارید؛ باید حتماً یک سری از گواهی‌ها و رسید ارسال بار را دریافت کنید.البته در صورتی که ارسال بار خود را به شرکت‌های معتبر از جمله شرکت آروین ریل لجستیک بسپارید؛ دیگر در این زمینه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین باید توجه کنید که ارسال خرده بار با قطار باربری تصمیمی است که بسیاری از افراد در جهت تجارت یا انتقال تجهیزات مهم سایر استان‌ها و حتی کشورهای خارجی می‌گیرند. بنابراین در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است و شما می‌توانید در ادامه مراحل مختلف ارسال خرده بار با قطار باربری ایران را مشاهده کنید.

بسته بندی بار برای ارسال خرده بار با قطار

در مرحله ابتدایی بسته‌بندی بار با توجه به نوع بار و همچنین حساسیت‌های موجود انجام می‌شود.معمولاً از جعبه‌های چوبی یا فلزی برای بسته‌بندی بار در قطار استفاده می‌کنند.در صورتی که نیاز به اضافه کردن برچسب یا اطلاعات بیشتری باشد؛ می‌توان این کار را هم انجام داد.

بیشتر بخوانید : صادرات به روسیه

به طور مثال بر روی برخی از بارها عبارت شکستنی درج می‌شود.علاوه بر این اطلاعات مربوط به نوع بار و همچنین اسامی فرستنده و گیرنده را به آن اضافه خواهند کرد. به هر حال باید توجه داشته باشید که بسته‌بندی و ارسال این بارها با توجه به مقررات صورت می‌گیرد و در غیر این صورت امکان ارسال بار وجود نخواهد داشت.

گواهی ارسال برای ارسال خرده بار با قطار

پیش از اینکه ارسال بار صورت بگیرد؛ گواهی ارسال همراه با فرم مقررات به ارسال کننده تحویل داده خواهد شد. متقاضی در صورت موافقت با مقررات ارسال بار می‌تواند گواهی ارسال را امضا کند و اطلاعات خود از جمله آدرس گیرنده و مشخصات هویتی او را بر روی گواهی ارسال درج کند.همچنین باید توجه داشته باشید که ارسال این بارها بدون توجه به قررات حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست.

دریافت رسید ارسال خرده بار با قطار

پس از اینکه بسته‌بندی بار صورت گرفت و گواهی ارسال بار را به فرستنده تحویل دادند. مرحله دریافت تاییدیه ارسال خواهد رسید.در این مرحله فرستنده با دریافت کد ارسال مرسوله و همچنین رسید ارسال باید اطلاعات لازم را به دست گیرنده برساند. همچنین این اطلاعات به صورت مستقیم برای گیرنده هم ارسال خواهد شد. توجه به نکاتی از جمله ساعت دریافت بار و محل دریافت بار اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در صورت عدم حضور به موقع برای تحویل گرفتن بار فرد جریمه خواهد شد.

قوانین ارسال خرده بار با قطار

با توجه به قوانین ارسال خرده بار با قطار محدودیت‌هایی در زمینه ارسال بار به وجود آمده است. به طور کلی بارها به دو دسته مجاز و غیر مجاز تقسیم می‌شوند. به همین دلیل هم ارسال کننده بار باید حتماً هنگام مراجعه به شرکت لجستیک این موارد را هم در نظر بگیرد.

قوانین ارسال خرده بار با قطار

در واقع ارسال خرده بار تنها مطابق قوانین انجام خواهد شد و در غیر این صورت مشکلات متعددی به وجود می‌آید.البته کارشناسان شرکت حمل و نقلی حتماً مرسوله را از هر لحاظ پیش از ارسال بررسی خواهند کرد. با این حال شما باید به قوانین ارسال خرده‌بار در رابطه با وزن بسته‌بندی حجم بسته‌بندی و سایر موارد حتماً توجه کنید.در ادامه هر یک از قوانین ارسال خرداد با قطار را بررسی کرده‌ایم:

  • خرده بار باید تا ۳۰ کیلوگرم باشد و ابعاد آن نباید از ۷۵ سانتی متر بیشتر شود.‌
  • ارسال مهمات‌، اسلحه، اشیای قاچاق، مواد سمی و اسیدی، مواد آتش‌زا، اجاق خوراک‌پزی و پیک نیک ممنوع است.
  • ارسال مواد و وسایل رادیواکتیو، حیوانات مختلف، بارهای حجیم و کارتن‌های بسیار بزرگ امکان پذیر نیست.

پیگیری ارسال خرده بار با قطار

با ارسال بار شما می‌توانید مرسوله خود را از طریق کد دریافتی به عنوان رسید ارسال پیگیری کنید.همچنین توجه داشته باشید که ارسال این بارها به وسیله قطارهای مسافربری یا باری با ظرفیت ۷۵ تا ۱۰۵ تن صورت می‌گیرد و به همین دلیل هم امکان تاخیر در ارسال بار وجود خواهد داشت. با این حال شما با پیگیری مرسولات خود دیگر در این زمینه دغدغه‌ای ندارید و می‌توانید مرحله به مرحله ارسال بار را بررسی کنید.

هزینه ارسال خرده بار با قطار

هزینه ارسال بار با قطار کاملاً به نوع مرسوله و همچنین حجم آن بستگی خواهد داشت. بنابراین شما باید پیش از ارسال اطلاعات دقیق در مورد هزینه ارسال بار با قطار را از طریق کارشناسان آروین ریل لجستیک دریافت کنید.

هزینه ارسال خرده بار با قطار

همچنین توجه داشته باشید که ممکن است هزینه ارسال بار با قطار به نقاط مختلف کشور یا خارج از کشور کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *