حمل و نقل ریلی

ارسال بار به روسیه

ارسال بار به روسیه

ارسال بار به روسیه از طریق حمل نقل ریلی که از طریق راه آهن‌های پیشرفته انجام می‌شود، نقش مهمی در تجارت روسیه با سایر کشورها دارد. موضوع راه آهن روسیه بسیار گسترده است و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور معمول برای ارسال بار به روسیه از طریق مرزهای ریلی آستارا، سرخس و … انجام می شود. و شبکه راه آهن داخلی روسیه به گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که تقریباً تمام مناطق و مراکز جمعیتی روسیه را به هم متصل می کند.

حمل و نقل ریلی برای ارسال بار به روسیه

همانطور که گفتیم شبکه ریلی روسیه بسیار گسترده است و با توجه به شرایط آب و هوایی روسیه در شرایط آب و هوایی مختلف، حمل و نقل ریلی در این کشور جایگاه ویژه ای دارد.

بر اساس آمارهای موجود در سال 2015 تقریباً 85 درصد جابجایی کالا و بار در این کشور از طریق راه آهن انجام شده است.

حمل و نقل ریلی برای ارسال بار به روسیه

 

سال هاست که تجار ایرانی و روسی بخش عظیمی از تجارت خود را از طریق راه آهن انجام می دهند. یکی از شرکت های حمل و نقل ریلی که همکاری خوبی با روسیه دارد، لجستیک ریلی آروین است.

لجستیک ریلی آروین با داشتن نمایندگان فعال و واگن های اختصاصی قیمت های به روز و مقرون به صرفه را به مشتریان خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت های به روز می توانید از راه های زیر با همکاران و مشاوران ما در تماس باشید.

مسیر ریلی ارسال بار به روسیه

در حال حاضر راه آهن ایران برای حمل و نقل ریلی و ترانزیت ریلی کالا بین ایران و روسیه از 2 نقطه به کشورهای همسایه شمالی متصل است:

1- راه آهن سرخس – تجن که اولین گام ایران در سال 1375 برای دسترسی به کشورهای آسیای میانه با خلیج فارس و سایر مناطق جهان بود. احداث راه آهن بافق به مشهد در سال 1384 عملا آسیای میانه را به خلیج فارس نزدیک کرد.

2- خط ریلی گرگان – اینچه برون (بخشی از مسیر ریلی ایران – ترکمنستان – قزاقستان – روسیه) قابلیت حمل، انتقال بار و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و اوراسیا را دارد.

 

مسیر ریلی ارسال بار به روسیه

بر اساس رایزنی و توافق ایران، ترکمنستان و قزاقستان، بخشی از صادرات استان گلستان به این کشورها از طریق خط ریلی و از مرز اینچه برون انجام می شود. این مسیر حمل و نقل ریلی قابلیت ارسال کالا به روسیه از طریق ترکمنستان و قزاقستان را دارد.

اهمیت ارسال بار به روسیه

ارسال بار به روسیه در یکی از بزرگترین شبکه های ریلی جهان انجام می شود. راه‌آهن روسیه سومین و طولانی‌ترین راه‌آهن از نظر طول و سومین راه‌آهن از نظر حجم حمل‌ونقل بار پس از راه‌آهن ایالات متحده و چین است.

اهمیت ارسال بار به روسیه

 

در تراکم کلی عملیات (تن-کیلومتر بار + مسافر-کیلومتر) طول مسیر، روسیه پس از چین در رتبه دوم قرار دارد. حمل و نقل ریلی در روسیه به عنوان یکی از شگفتی های اقتصادی قرن 19، 20 و 21 توصیف شده است.

برای دریافت مشاوره رایگان ارسال بار به روسیه می توانید با مشاوران متخصص شرکت حمل بین المللی لجستیک ریلی آروین به صورت رایگان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *