مشاوره بازرگانی چیست؟

به مجموعهای از راهنماییهایی که بوسیله مشاورین بازرگانی در زمینه فعالیتهای تجاری به بازرگانان ارائه میگردد، مشاوره بازرگانی گفته میشود. مشاور بازرگانی به قوانین اقتصاد و تجارت مسلط بوده و اطلاعات جامعی در مورد روشهای مختلف صادرات و واردات کالا ارائه میدهد مشاوره بازرگانی و گمرکی با توجه به آشنایی کاملی که از ف رآیند تجارت بینالمللی، قوانین داخلی و خارجی کشورها در حوزه تجارت، امور گمرک، تشریفات صادرات و واردات کالا و... در اختیار بازرگانان قرار میدهد ، سبب میشود که امور تجاری و اقتصادی در کوتاهترین زمان ممکن و به همراه سودآوری قابل توجهی، به انجام برسد.

مشاوره و بازرگانی چیست؟

انواع مشاوره بازرگانی

خدمات مشاوره بازرگانی بسیار گسترده خواهند بود، این خدمات به گروههای گوناگونی تقسیم میشوند .لازم به ذکر است گروه بازرگانی فراهی انواع مشاوره های بازرگانی ذیل را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه خواهد نمود:

مشاوره بازرگانی صادرات و واردات

در زمینه واردات کالا افزون بر شناخت قوانین، بررسی نیازهای کشور و سوددهی کالاها امری بسیار مهم است. برای صادرات کالا هم یک تاجر باید کالاهای مورد نیاز کشور مقصد را بشناسد. مشاوره امور بازرگانی می تواند تجار را برای واردات و صادرات کالای اصولی و منطبق بر قوانین راهنمایی نماید.

مشاوره بازرگانی خارجی

تجارت بین المللی عاملی کلیدی برای رشد بوده که با توجه به تکنولوژی های جدید،موضوعاتی همچون تسلط به قوانین و اصطلاحات تجارت بینالمللی ،(Incoterms) قوانین داخلی کشورهای طرف تجارت، مقررات و تعرفههای گمرکی کشورها،مراحل ورود و خروج کالا از گمرک و آشنایی با مراحل سرمایهگذاری و جلب و حمایت سرمایهگذاران، همگی نیاز به مشاوره بازرگانی بین المللی دقیق و به موقع خواهند داشت . مشاوره بازرگانی خارجی با تسلط بر تحولات و تغییرات قوانین صادرات و واردات کشورها، میتواند شما را در تجارت خارجی و بین المللی به حداکثر سود ممکن برساند.

مشاوره امور گمرکی

جهت صادرات و واردات کالاها، تنها از طریق اداره گمرک میتوان اقدام نمود، در غیر اینصورت کالای شما به صورت کالای قاچاق از مرزها عبور خواهد کرد. بنابراین باید با گمرکهای داخلی و خارجی کشورها در ارتباط باشید و با امور مربوط به گمرکها آشنا شوید. مشاوره امور گمرکی اطلاعات کاملی از شیوه تکمیل .مدارک و اخذ مجوزها جهت ورود و ترخیص کالا از گمرک در اختیار شما قرار خواهد داد

مشاوره بازرگانی در ترخیص کالا

به اعتقاد بسیاری از تجار سختترین بخش فعالیت تجاری مرحله ترخیص کالا از گمرک است. ترخیص کالا از گمرک یک امر کاملا تخصصی بوده و توصیه میشود، جهت واردات و صادرات و بخصوص ترخیص کالا از .افراد متخصص در امور بازرگانی در گروه فراهی مشاوره و راهنمایی بگیرید مشاوره ترخیص کالا شامل کلیه مراحل ترخیص کالا از گمرک شده و یک مشاور بازرگانی باید در تمام مراحل .تشریفات گمرکی همراه شما باشد.

از مهمترین مراحل ترخیص کالا از گمرک که نیاز به یک مشاور بازرگانی خبره را پررنگتر خواهد نمود، عبارتند  از:

مرحله ثبت سفارش بازرگانی کالاها

تنظیم و ثبت دوراظهاری واردات کالا یا اظهارنامه گمرکی در سامانه جامع امور گمرکی

اخذ کارت بازرگانی

تهیه و ارائه اسناد و مدارک لازم برای ترخیص کالا

مجوزهای مورد نیاز برای واردات یا ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی

مرحله بازرسی کالاها و دریافت گواهی استاندارد اجباری برای کالاهای وارداتی که مشمول استاندارد اجباری خواهند شد

محاسبه هزینه های ترخیص کالا از گمرک

همچنین اگر بخواهیم خدمات اهلدینگ را در خصوص ارائه خدمات مشاوره بازرگانی مشخص کنیم، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ارائه مشاوره تخصصصی و جامع در زمینه انجام فعالیت های گوناگون بازرگانی توسط مشاورین و  کارشناسان با تجربه و متخصص
  • آموزش قوانین و مقررات امور گمرک و اعلام بخش نامه های و آیین نامه های جدید به تجار و بازرگانان در  زمینه فعالیت های صادراتی و وارداتی
  • ارائه مشاوره تخصصی در زمینه امور گمرکی همچون ترخیص کالا، تعیین ارزش کالاها، بررسی هزینه های  حمل و نقل، بررسی تعرفه قانونی هزینه ها
  • انجام امور گمرکی شما به وسیله ی کارشناسان متخصص و ترخیص کالاها به وسیله ترخیص کاران با تجربه